Friday 8 May 2009

Black Joe Lewis & The Honeybears - Sugarfoot


Regelmatig pak ik het goude oude vinyl uit de kast en zet kneppelhard een LP op. Afgelopen zaterdag was dat Super Bad van James Brown. Gekocht voor een euro op Koninginnedag. Met een live blues versie van 21 minuten op kant B. Wow. Je doet je ogen dicht en je bent erbij. En tegelijk denk je. Was ik er maar bij geweest in die jaren 60 en 70. Maar ja, toen zat ik nog in mijn Dikkertje Dap fase. Je vraagt je af. Zijn er nu funk bands waar je bij zou willen zijn? Die een nummer rustig een dikke 11 minuten laten doorbonken tot de blaren op je voeten staan. In de geest van James Brown himself. Heel lang had ik de Lefties Soul Connection gezegd. Maar die worden van hun troon gestoten door Black Joe Lewis and The Honeybears. Met stip. Album: Tell 'em what your name is!

Translation: James Brown's spirit is funking around.

Home: oorbijter





No comments:

Post a Comment