Saturday 16 July 2011

Golden Cratedigger Albumtip: Sly & The Family Stone - Stand!

Elke zondag trek ik een LP uit mijn platenkast. Een plaat die nooit meer uit mijn leven mag. Deze plaat heeft mijn buren wakker gehouden. Soul & Funk uit de early years. Het eerste werk van Sly Stone vanaf 1967 was meteen raak. Het vierde album Stand! vulde alle zalen tot aan de nok. Sly kon een feestje bouwen en dankzij hem kan ik het ook :-). Zijn eerste albums hadden invloed op artiesten als Michael Jackson, George Clinton, Arrested Development en de Black Eyed Peas. Om er een paar te noemen.

Every sunday one Golden Cratedigger Albumtip straight from my private LP collection on Earbiter that needs your attention. Only the past helps you to put the new stuff into perspective. This week: Sly & The Family Stone - Stand!

Home: oorbijter

Goed om te zien hoe het publiek uit zijn dak gaat aan het einde:


Sly live: geweldig!

No comments:

Post a Comment